مصباح

رفع مشکلات تنها از طریق تکیه بر نیروی درونی و توانایی داخلی ملت/ نباید فریفته لبخند دشمن شد

کسی نباید دچار این توهم شود که دشمنان انقلاب اسلامی، امروز از دشمنی خود منصرف شده اند. البته ممکن است هر دشمنی ناچار به عقب نشینی شود ولی نباید از دشمن و جبهه دشمن غافل شد و نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد.

هدف جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به آرمانهای اسلام یعنی پیشرفت مادی و معنوی بشر است و رسیدن به این هدف والا جز با ایمان راسخ و بصیرت در مسائل جاری و غافل نشدن از دشمن، امکان پذیر نیست.

اینکه بنده بارها گفته ام افق نظام جمهوری اسلامی ایران روشن است، به این دلیل است که مردم ما دارای ایمان، بصیرت و دشمن شناسی و همچنین دارای روحیه کار و ابتکار هستند.

ما قبلاً هم اعلام کرده بودیم که نظام جمهوری اسلامی ایران، در موضوعات خاصی که مصلحت بداند، با این شیطان، برای رفع شرَ او و حل مشکل، مذاکره خواهد کرد.

اگر امریکایی ها در موضوعی اقدام نمی کنند، علت آن، ناتوانی آنها است و نه عدم دشمنی. آنها گفتند اگر می توانستیم تار و پود صنعت هسته ای ایران را جدا می کردیم اما نمی توانیم. آری، آنها نمی توانند چون ملت ایران اراده کرد، روی پای خود بایستد و ابتکار و توانایی خود را به میدان بیاورد.


مذاکرات اخیر، هم دشمنی امریکا را نشان داد و هم ناتوانی آنها را.


ما مدعی امریکا و بسیاری از دولتهای غربی درخصوص نقض حقوق بشر هستیم و ما گریبان آنها را در پیشگاه دادگاه افکار عمومی دنیا می گیریم و آنها پاسخی ندارند.


بیان خاطره‌ای از دیدار با رهبر انقلاب توسط راشد یزدی پس از فتنه سال ۱۳۸۸

من پس از فتنه که خیلی ناراحت بودم به تهران محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدم و با ایشان که قصد داشت به جمکران برود همراه شدم. در مسیر به ایشان عرض کردم که آقا این حرکات زشتی که انجام می‌گیرد پتک هایی است که به ستون انقلاب وارد می شود.

وی ادامه داد: ایشان پس از اتمام حرف‌های بنده، فرمودند :

که می‌دانم که این حرکات پتکهایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود اما شما بدانید ستون انقلاب سنگ نیست بلکه زنده است و جان دارد. زخم می‌شود ولی التیام پیدا می‌کند و واکسینه می شود.

بدون شرح

عشق است بر آسمان پریدن/صد پرده به هر نفس دریدن
اول نفس از نفس گسستن/اول قدم از قدم برید
نادیده گرفتن این جهان را/مر دیده خویش را بدیدن
گفتم که دلا مبارکت باد/در حلقه عاشقان رسیدن
ای دل ز کجا رسید این دم /ای دل ز کجاست این طپیدن
ای مرغ بگو زبان مرغان/من دانم رمز تو شنیدن
دل گفت به کار خانه بودم/تا خانه آب و گل پریدن
از خانه صنع می پریدم/تا خانه صنع آفریدن

قبله نما

شکست همه جانبه برنامه ها و اهداف دشمنان، تجلی اعتماد عمومی ملت به نظام اسلامی و مجریان و ناظران انتخابات، وجود امنیت پایدار به عنوان زیر ساخت پیشرفت و آبادانی، نجابت و قانون پذیری نامزدهای دیگر در قبال رئیس جمهور منتخب، و استحکام و اقتدار جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملت از نکات مهم انتخابات اخیر بود.

شبهه افکنی و تردیدآفرینی درباره صحت انتخابات از جمله روشهای دشمنان برای دلسرد کردن مردم بود اما ملت به گونه ای عمل کرد که دستگاههای تبلیغاتی استکبار، در همان روز انتخابات مجبور شدند به حضور پرشور و عظیم مردم اعتراف کنند.

این واقعیت نشان می دهد حتی کسانی که طرفدار نظام نیستند به نظام و انتخابات آن اعتماد دارند چرا که می دانند جمهوری مستحکم اسلامی، مثل شیر در مقابل طمع ورزان ایستاده و از کشور، منافع ملی و عزت ملی، بخوبی دفاع می کند

در این انتخابات نیز می شد بهانه گیری کرد و با راه اندازی اختلاف و دعوا، عظمت و شکوه حضور ملت را نادیده گرفت و کام مردم را تلخ کرد اما رفتار با نجابت و قانونمدارانه دیگر نامزدها، برای مردم احساس آرامش و شادی به همراه آورد و این قانونگرایی باید برای همیشه و برای همه درس باشد.

اداره کشور، واقعاً کارسختی است و همه افراد و همه دستگاهها باید رئیس جمهور برگزیده مردم را یاری کنند.

ایراد و انتقاد و اعتراض سالم، قطعاً برای پیشرفت کشور مفید است اما همه به یاد داشته باشیم که «در حاشیه بودن و ایراد گرفتن» آسان است اما کار اجرایی، دشوار و سخت است بنابراین همه باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم.

همانگونه که در اولین روز سال نو گفته شد چند کشور که جبهه مخالف ایران را تشکیل می دهند و خود را به دروغ جامعه جهانی می خوانند با لجبازی نمی خواهند موضوع هسته ای حل شود اما اگر لجبازی را کنار بگذارند حل مسئله ی هسته ای ایران، کاری سهل، آسان و روان است.

جمهوری اسلامی در بحث هسته ای، قانونی و شفاف عمل کرده و از لحاظ استدلالی دارای منطقی محکم است اما هدف دشمنان، استمرار فشار، خسته کردن ملت و تغییر نظام است بنابراین نمی گذارند مسئله حل شود.

تجربه نیز نشان داده است هرکسی در راه حق استقامت ورزد پیروز است و بدون تردید ملت ایران در این زمینه نیز به دشمنان سیلی خواهد زد.

چراغ راه

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22785/B/13920314_2122785.jpg

انتخابات مظهر خداباوري است زيرا بر اساس تکليف بايد در سرنوشت کشور شرکت کرد.

انتخابات مظهر مردم باوري است زيرا در انتخابات، مردم خودشان مسئولان کشور را انتخاب مي کنند.

انتخابات مظهر خودباوري نيز مي باشد زيرا هر رايي که در صندوق انداخته مي شود در واقع مشارکت و دخالت در سرنوشت کشور است.

هر رايي که مردم به يکي از هشت کانديداي محترم بدهند، دردرجه اول، راي به جمهوري اسلامي و راي اعتماد به ساز و کار انتخابات است.

به توفيق الهي و بر خلاف خواست و طراحي دشمنان انتخابات 24 خرداد، فرصت بزرگ نظام جمهوري اسلامي خواهد بود.

دشمنان در خارج در فکر این هستند بیچاره ها که از انتخابات تهدیدی علیه نظام درست کنند در حالی که انتخابات فرصت نظام اسلامی است. آنها امید دارند یا انتخابات سرد باشد که بگویند مردم به نظام علاقه ندارند یا دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند کما اینکه در سال 88 بعد از آن انتخابات پرشور درست کردند اما آنها اشتباه میکنند.

ملت ايران به توفيق الهي و با حضور خود و عزم راسخ، به همه اين ترفندها، پاسخ قاطع و کوبنده خواهد داد.

من به هیچکس نظر ندارم. از همین ساعت رسانه های بیگانه با غیض و غرض ورزی خواهند گفت فلانی به زید یا عمر نظر خواهد داشت ولی این خلاف واقع است.

عصبانيت دشمن ناشي از وجود بالنده جمهوري اسلامي و ناشي از زنده بودن راه و ياد و اهداف امام در اذهان ملت است و تنها راه مقابله با آن تلاش بي وقفه براي حل مشکلات و "استقلال و اقتدار ملي" است.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان تأکيد کردند: ده روز ديگر، روز امتحان بزرگ ملت ايران است که اميدواريم به فضل پروردگار، ملت با ايجاد حماسه اي پر برکت و داراي نتايج درخشان، از اين آزمون بزرگ الهي نيز سربلند و سرافراز بيرون‌آيد.

ماجرای پیشگویی عجیب شهید اندرزگو درباره امام خامنه ای

همسر شهید در این باره می گوید:

یک‌دفعه کارتر با همسرش به ایران آمده بود، شهید نشسته بود [و از تلویزیون] نگاه می‌کرد؛ گفتم: آقا! برای این قضیه هیچ‌کار نکردی!؟(چون گفته بود 6 ماه می‌خواهم زحمت بکشم و ان شاءالله پهلوی را از بین ببرم) گفتم پس چه شد؟ چرا راهی پیدا نمی کنی؟ باز دوباره امریکایی‌ها به ایران آمدند!
 
گفت: پهلوی یا به دست من یا با خون من از بین می‌رود! بعد از آتش قلیان یک ذغال سرخ برداشت و روی دست گرفت، گفت حفظ دین برای مردم در آخرالزمان مثل تحمل کردن آتش این ذغال می‌ماند! قشنگ کف دستش بود؛ گفتم: آقا! دستت نمی‌سوزد؟ گفت بدن ما به آتش جهنم هم نمی‌سوزد.
 
بعد گفت دو سال اول انقلاب همه ملت ایران مورد امتحان خدا قرار می‌گیرند و بعد از دو سال سید علی نامی می‌آید رئیس‌جمهور می‌شود. من گفتم: سید علی خودت هستی دیگر؟ خودت می‌خواهی رئیس جمهور بشوی؟! گفت آن‌موقع من نیستم، آن موقع کس دیگری است می‌آید رئیس جمهور می‌شود و بعد از چند سال که بگذرد آقا امام زمان ظهور می‌کنند.

مصباح

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22700/B/13920306_6622700.jpg

ما نمی دانیم که چه کسی رییس جمهور خواهد شد و نمی دانیم که خداوند متعال دلهای مردم را به سوی چه کسی هدایت خواهد کرد اما می دانیم که حضور مردم در پای صندوق های رأی که اعلام حضور قدرتمندانه ملت در عرصه حرکت و تاخت به سوی آرمان ها است، قطعاًٌ زمینه ساز عزت، مصونیت، آبروی بین المللی و خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان خواهد شد.

جبهه معاندان، 34 سال است که به هنگام برگزاری هر انتخابات، جنجال آفرینی می کنند و در عین حال همواره هم ناموفق بوده اند، و به لطف الهی این بار نیز ملت بزرگ ایران، به آنها تو دهنی خواهند زد.

مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.

گزینش عالی ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود

مردم درخصوص نحوه تبلیغات داوطلبان و همچنین نحوه هزینه ها و ریخت و پاش ها قضاوت خواهند کرد و کسانی که برای تبلیغات انتخابات، از بیت المال یا پول مشتَبه به حرامِ برخی افراد دیگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمینان مردم را به سوی خود جلب کنند.

مبادا در تبلیغات، به برخی افراد معاند در خارج و یا حتی در داخل، چراغ سبز نشان دهیم زیرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأیوس و ناامید کند و متأسفانه برخی حنجره ها و زبان ها و قلم های بی تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار می کنند.

مصباح

مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند.که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.

در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.

با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده، و اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می کنند.

مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو «شور و شوق و امید مردم» ارتقا بخشد.

اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاستهای بیگانگان بکشاند.

مردم بدانند که حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود.

آنطور که ما مردم ایران را شناخته ایم و لطف و فضل الهی را تجربه کرده ایم، ملت در این نوبت نیز، افتخار دیگری بر افتخارات خود می افزاید و مشت محکمی به دهان دشمن خواهد زد.

هرچه در این سه دهه بدست آورده ایم به برکت حرکت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراین کسانی را انتخاب کنیم که در همه شرایط، تحقق این اهداف را سرلوحه خود قرار می دهند.

گاه برخی برای جلب آرا، شعارهایی خارج از حدود اختیارات رئیس جمهور و امکانات کشور مطرح می کنند اما مردم با هوشمندی دنبال کسانی هستند که شعارهای مبتنی بر واقعیات می دهند و برای حل مشکلات و فوریتها، روشهایی متناسب با ساز و کار کشور را پی می گیرند.

اگرتصمیمی که با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکلیف عمل کرده سرافراز است


مصرع برجسته حماسه سیاسی، انتخابات پیش‌رو است

رسیدن یک جامعه به سرافرازی، رفاه، غنا، پیشرفت علمی، شجاعت، خردمندی، آزادگی و عقلانیت، در گرو آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و بخش عمده ای از این وظیفه بسیار مهم نیز برعهده معلمان است.

تأکید مکرر بر لزوم تحول بنیادین در آموزش و پرورش به این علت است که ایجاد هرگونه تحول در جامعه، مبتنی بر وجود زیر ساخت اصلی یا همان آموزش و پرورشِ برخوردار از جهت گیری اسلامی است.

مسال که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، قطعاً آموزش و پرورش می تواند در تحقق این حماسه نقش آفرین باشد.

دانش آموزان اگرچه به لحاظ قانونی دارای شرایط رأی دادن نیستند اما می توانند بر خانواده های خود تأثیرگذار باشند و معلمان نیز می توانند هم در مسئله انتخابات به عنوان نقطه برجسته حماسه سیاسی و هم در حماسه اقتصادی که بلندمدت است، نقش آفرینی کنند.

سرعت پیشرفتهای علمی ایران بگونه ای بوده است که مجامع جهانی چاره ای جز اعتراف به آن نداشته اند.

سرعت پیشرفت ملت ایران در زمینه های سیاسی، اجتماعی، سازندگی، آگاهی، بصیرت عمومی، اقتدار ملی و آبروی بین المللی نیز بالا بوده است اما بدخواهان ملت در تبلیغات خود به این مسائل اشاره ای نمی کنند.

به لطف خداوند، ملت ایران در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز موفق خواهد شد و آن را به چشم خود خواهد دید.


جوابیه

باسلام خدمت بازدیدکنندگان محترم

متاسفانه شاهد نظرات جاهلانه از سوی بعضی افراد بی اطلاع بودم

کمتر کسی به این مسئله نخ نما شده که ایران دنبال بمب اتم است می پردازد و اعتقاد داردوکمتر کسی از وضعیت تحریم هایی که به خاطر استقلال و آزادی ملت ایران بر ما تحمیل شده اطلاع ندارد لیکن باز شاهد اظهار نظرهای غیر عقلایی هستیم که این وضعیت اقتصادی را ناشی از به دنبال بمب اتم بودن ما می دانددر حالیکه کارشناسان غربی اذعان کرده اندکه در صورت حل شدن موضوع هسته ای باید موضوعات دیگری مانند حقوق بشر را برای کشیدن ترمز پیشرفت ایران علم نماییم

از طرفی شاهد توهین به روحانیت بودم شاید در بعضی مواردبسیار نادر شاهد بعضی تخلفات از سوی روحانی نماها بوده باشیم ولی برکسی پوشیده نیست که این عزت ،استقلال ،آبرو وووو....را مدیون و مرهون تلاش روحانیت معزز انقلابی هستیم

شخصی نظر داده که افسوس نمی خوردکه بسیجی نیست در صورتی که حضرت امام (ره)می فرماید  آرزو دارم که خدا با بسیجیانم محشور گرداند.حال وقتی شخصیتی بی نظیرمانند امام چنین درخواستی دارد تو ........

ودر آخر کسانی که این جرات را به خودشان میدهند که درباره حضرت آقا صحبت های سخیف و بی پایه را نسبت دهند بدانند که در دنیا وآخرت از گمراهان ومغضوبین خواهند بود یادمان نرود که ایشان نایب حضرت ولی عصر بوده و مورد توجهات ایشان است (می توانید به صحبت های ایت ا.. بهجت و بهاء الدینی مراجه کنید .)

نکته:خواهشمند است سعی کنیم مطالعات خود را بالا برده و غیر کارشناسانه نظری ندهیم وبا صدای دشمن همصدا نگردیم.

قبله نما

حضور مردم در همه انتخاباتی كه در 34 سال اخیر برگزار شده، هر بار، مجموعه ای از بلاها را از كشور دفع كرده و روح و نیروی تازه ای در كالبد كشور، ملت و انقلاب جاری ساخته است.
برگزاری همزمان دو انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها، از جمله عوامل اهمیت فراوان انتخابات آتی است.
توجه به انتخابات ریاست جمهوری، اهمیت انتخابات شوراها را از چشم آنها دور نكند.
بعضی ها سعی كردند انتخابات بی رونق شود و یا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناكام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی برند.اقتدار جمهوری اسلامی به «دلها، عواطف، خرد، اندیشه، بصیرت و حضور مردم» متكی است و اگر این پشتوانه قدرتمند نبود سلطه گران خبیث جهان، نظامی با داعیه های جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند.
كسانی كه آن خسارات و هزینه ها را برای كشور و ملت به بار آوردند از پذیرش قانون و عمل به راههای قانونی سرباز زدند كه البته نظام با توجه به ماهیت مردمی خود بر آن مزاحمتها فائق آمد.اید صلاحیتها را در كنار هم و بصورت مجموعه ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب كسی كه می خواهیم كلید اجرایی كشور را به دست او بسپاریم، ویژگی هایی نظیر «كاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.
چنین انسانهای بداندیش كه حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند برای آنها و همچنین طلب رحمت كردن برای خود را شرك می پندارند، دارای تفكری باطل و روحیه ای پلید هستند.
جریان تكفیری خبیث كه از پشتیبانی های مالی و غیرمالی برخوردار است ، امروز یك مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می رود.

باید با استفاده از روش های سیاسی، فتواهای دینی و مقالات روشنفكران و اقدامات نخبگان فكری و سیاسی، جلوی گسترش آتش این فتنه را گرفت.

مصباح

"ايستادگي بر سر اصول اسلامي" و "حضور مردم در صحنه"، دو عامل اصلي و کليدي است که موجب خنثي شدن همه توطئه ها، ترفندها و مکر دشمنان خواهد شد.

بيداري اسلامي اکنون حقيقتي است که تقريباً در سراسر دنياي اسلام ميتوان نشانه‌هاي آن را ديد و بارزترين نشانه‌ي آن، اشتياق افکار عمومي و بويژه قشرهاي جوان، به احياء مجد و عظمت اسلام و آشکار شدن چهره‌ي وقيح و ستمگر و مستکبر دولتهاي سلطه گر است.

وعده‌ها و وعيدهاي آمريکا و غرب نبايد در تصميم‌ها و اقدامهاي نخبگان سياسي و در حركت عظيم مردمي اثر بگذارد.

دولت ها و حکومت هايي که در طول ساليان به وعده‌هاي آمريكا دل خوش كردند و تسليم مستکبران بودند، نتوانستند گِرهي از كار ملت خود بگشايند يا ستمي را از خود يا ديگران بر طرف كنند؛ و حتي نتوانستند از ويراني يك خانه‌ي فلسطيني در سرزميني که متعلق به فلسطينيان است، جلوگيري کنند.

ين توطئه هم‌اكنون از سوي سرويسهاي جاسوسي غرب و صهيونيزم با كمك دلارهاي نفتي و سياستمداران خودفروخته، از شرق آسيا تا شمال آفريقا و بويژه در منطقه‌ي عربي، با جديت و اهتمام دنبال ميشود و پولي که ميتوانست در خدمت بهروزي خلق خدا باشد، خرج تهديد و تكفير و ترور و بمب‌گذاري و ريختن خون مسلمانان و برافروختن آتش كينه‌هاي دراز مدت شده است.

بليغات غرب و رسانه‌هاي منطقه‌اي وابسته و مزدور، جنگ ويرانگر در سوريه را نزاع شيعه و سنّي وانمود ميكند و حاشيه‌ي امني براي صهيونيستها و دشمنان مقاومت در سوريه و لبنان پديد مي‌آورد، درحاليکه دو طرف نزاع در سوريه، نه سنّي و شيعه، بلكه طرفداران مقاومت ضدصهيونيستي و مخالفان آنند.

هر کس که شعار آزادي قدس شريف و نجات ملت فلسطين و سرزمين فلسطين را نپذيرد و يا به حاشيه ببرد و به جبهه‌ي مقاومت پشت کند، متهم است.

ملتي که صدق و صميميت پيشوايان را باور کند، صحنه را از حضور پر برکت خود رونق مي‌بخشد؛ و هر جا که ملت با عزم راسخ در صحنه بماند هيچ قدرتي توان شکست دادن آن را نخواهد داشت.

طریق هدایت

درخواست من از همه ملت این است که به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند.

حماسه به معنای حرکتی جهادگونه وپرشور است و این موضوع، باید مد نظر مردم و مسئولان قرار گیرد و بر همین اساس، شناخت ضعف ها و خلاءها و برنامه ریزی صحیح برای تحقق حماسه ضروری است.

در همه برنامه ریزیها باید زندگی و معیشت طبقه ضعیف مورد توجه قرار گیرد.

حماسه اقتصادی و سیاسی، توأمان با یکدیگر هستند و هرکدام دیگری را حفظ و تقویت می کند.

نمونه بارز حماسه سیاسی، انتخابات پیش رو است که به توفیق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق آفرین مردم برگزار  خواهد شد.

کسانی که وارد این میدان می شوند، باید در ارزیابی توانایی خود و همچنین ارزیابی جایگاه مدیریت اجرایی کشور دچار اشتباه محاسبه نشوند.

همانگونه که امام (ره) بارها تأکید می کردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحیت ها بوسیله انسانهایی عادل، بی طرف و بصیر، حضور مبارکی است.

رئیس جمهور باید فردی باشد که در درجه اول، ایمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحیه مقاوم باشد.

ملت ایران، به دنبال تحقق اهداف و کارهای بزرگی است و اهل تسلیم شدن نیز نیست و کسی نمی تواند با او با زبان زور حرف بزند بنابراین، فردی هم که در رأس قوه مجریه قرار می گیرد باید در مقابل فشار دشمنان ،نترس و شجاع و مقاوم باشد و اهل از میدان خارج شدن نباشد

کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند نباید به مردم وعده های نادرست و در باغ سبز غیر منطقی نشان بدهند بلکه باید با سخنان منطقی و منطبق بر واقعیت و توکل بر خدا پیش بروند.

هر که با این ملت دارای انگیزه عمیق الهی در افتد قطعا بر خواهد افتاد.

پیکر مطهر دو شهید که نشانی از علمدار کربلا داشتند.

در یکی از عملیات‌های تفحص که در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) بود، وقتی روی ارتفاعات قرار گرفتیم، به رسم معمول دست روی سینه گذاشتیم و گفتیم: «السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و علی ابوالفضل العباس(ع) اخی‌ الحسین(ع)» کار را شروع کردیم.

 
بعد از طی کاوش در چند تا از سنگرها، به نقطه‌ای رسیدیم؛ پاکت بیل مکانیکی (دهانه بیل مکانیکی که زمین فرود می‌رود) بالا آمد؛ قبل از اینکه شهیدی را ببینم، شاهد جاری شدن آب زلال از داخل پاکت بیل روی زمین بودیم. خیلی تعجب کردیم آنجا که چشمه آبی نبود، در آن سراشیبی هم نمی‌شد، آب نگهداری کرد؛ آب در حدی جریان داشت که تا رفتم، دوربین عکاسی بیاورم و از صحنه عکس بگیرم، این جریان آب ادامه داشت.
 
بیل مکانیکی را پایین آوردیم؛ دیدیم پاکت بیل مکانیکی به قمقمه آبی که روی کمر شهید بود، برخورد کرده و در این قمقمه باز شده بود؛ قمقمه مربوط به شهیدی بود که سال 61 در عملیات محرم به شهادت رسیده بود. این قمقمه از سال 61 تا 91 که 30 سال و چند ماه می‌گذرد، سالم مانده بود؛ آبی زلال و پاک.
 
شهید را پایین گذاشتیم، وقتی مدارک او را بررسی کردیم، دیدیم نام آن شهید «ابوالفضل» است. این نشانی بود که ما را به یاد مشک حضرت ابوالفضل(ع) می‌انداخت.
 

پیکر و دست مصنوعی شهید احمد صداقتی بعد از 30 سال
 
 * شهیدی که با دست‌های قطع شده و فرق شکافته تفحص شد

 
حرکت بعدی را شروع کردیم؛ به دومین، سومین و چهارمین پیکر شهید رسیدیم. در زمان تفحص چهارمین شهید، وقتی پاکت بیل بالا آمد، در ابتدا با یک دست مصنوعی مواجه شدیم؛ دست آن شهید از کتف تا انگشتان مصنوعی بود که داخل اورکتش دیده می‌شد.
 
شهید را پایین گذاشتیم؛ دست دیگر این شهید در عملیات محرم قطع شده بود؛ مدارک او را بررسی کردیم، نامش «احمد صداقتی» از لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان بود.
 

پیکر شهید احمد صداقتی
 
 در پیکر شهید صداقتی هم چند نشانه از آقا ابوالفضل العباس(ع) پیدا کردیم؛ اینکه دو دست شهید قطع شده بود و سر ایشان هم از فرق شکافته شده بود.
 
این هم نشانی از آقا ابوالفضل(ع) است که دو دست مبارکشان در روز عاشورا قطع شد و عمود آهنین بر فرق مبارکشان فرود آمد؛ هم اینها نشانه سلام به آقا ابوالفضل(ع) در ابتدای کار بود.
 
شهید احمد صداقتی ارادت خاصی به آقا ابوالفضل(ع) داشت؛ او در عملیات محرم فرمانده گردان امام جعفر صادق(ع) بود؛ در حین عملیات، فرماندهی گردان حضرت زهرا(س) هم به دلیل درگیری شدید و شهادت رزمندگان این گردان، به شهید صداقتی واگذار ‌کردند.


اشاره

کاشت نهال همزمان با هفته منابع طبیعی

در این دیدار(1 + 5) غربی ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران اعتراف کوچکی کردند. ،

برای سنجش صداقت غربی ها در نشست اخیر با ایران، باید منتظر اجلاس بعدی بود.

امید غربی ها این بود که با فشار آوردن به مردم، آنها در مقابل نظام قرار گیرند اما آنچه که در 22 بهمن امسال اتفاق افتاد برخلاف آرزو و خواسته آنها بود.

معنای این حضور پرصلابت (راهپیمایی 22 بهمن)در واقع پاسخ ملت ایران به آنچه که آنها «تحریم های فلج کننده» می نامیدند، بود و تأثیر این حضور، در میدانهای بین المللی نیز مشهود است.

اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیت ها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه ای است زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها و عبور آنها از صافی های قانونی، در دموکراسی های دنیا وجود دارد. 

من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده ام و اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده اند؟ 

مسئولان باید برای حل این مشکلات، برنامه ریزی و تلاش کنند زیرا این مشکلات قطعاً قابل حل هستند.

اگر اعتقاد قلبی واقعی داشته باشیم که همه امور به دست خداوند متعال است و او حاضر، ناظر، مجیب و سامع است، همه دغدغه ها و مشکلات برطرف خواهد شد، بخصوص که نظام اسلامی دارای عزم راسخ، مردم خوب و با ایمان، اهداف روشن و راه معین است.


مصباح

لازمه تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان سازی آن در جامعه است.

در این حرکت باید ضمن پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، از تجربه های جدید و استعدادهای جوان نیز استفاده شود تا موتور حرکت، هیچگاه خاموش نشود.

باید به جوانها اعتماد کرد زیرا جوان و انگیزه و نشاط او تمام نشدنی است.

باید در طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بر چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی تکیه شود که در این میان موضوع «فکر» بنیانی تر از بقیه عرصه ها است.

تمدن غربی بر پایه تفکر اومانیسم و نگاه به قدرت سیاسی و سپس نگاه سرمایه محور، شکل گرفته است و بعد از دوران اوج خود، اکنون نشانه های تباهی و انحطاط آن نمایان شده که مهمترین آن، انحطاط جنسی و رواج بی بندوباریهای اخلاقی و جنسی است.

باید از طریق گفتمان سازی و بهره گیری از دیدگاههای نخبگان و صاحب نظران، و با صبر و حوصله، الگویی فاخر، مستحکم و ارزشمند تدوین شود.

چراغ راه

خبرگزاری فارس: اصل استیضاح وزیر غلط بود/ استناد رئیس یک قوه به اتهام ثابت‌نشده‌ای در دادگاه خلاف شرع بود

آنها (امریکا)از چند ماه پیش تحریم هایی را که ادعای فلج کننده بودن آنها را داشتند اِعمال و حتی چند روز قبل از 22 بهمن نیز دور جدیدی از تحریم ها را وضع کردند تا اراده مردم را سست کنند اما پاسخ ملت ایران این بود که راهپیمایی 22 بهمن امسال، پرشورتر و گسترده تر از سالهای قبل برگزار شد.

در راهپیمایی 22 بهمن امسال، همه، از همه جا آمدند و حضور مردم همراه با روحیه بالا و چهره‌هایی خندان و شاداب بود و این حضور عظیم چهره واقعی ملت را بار دیگر نشان داد.

دشمنان در مقابل ایمان، عزم راسخ، بصیرت، شجاعت و تحمل ملت ایران، در موضع انفعال قرار گرفته و بر همین اساس حرکات غیرمنطقی انجام می دهند.

امریکایی‌ها در حالی مدعی حمایت از گسترش دموکراسی هستند که در همین منطقه،‌ با وقاحت تمام از کشورهایی حمایت می کنند که حتی بوی دموکراسی را هم استشمام نکرده اند و مردم آنها برای یک بار نیز صندوق رأی و انتخابات را ندیده اند.

اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را داشت امریکا به هیچ وجه نمی توانست جلوی ملت ایران را بگیرد.

آنها می خواهند به ملتهای مسلمان و سربرافراشته منطقه، نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران هم با همه سرسختی و ایستادگی، عاقبت پای میز مذاکره و مصالحه آمد، بنابراین شما نیز چاره ای جز تسلیم ندارید.

در واقع، این وعده نیز از همان حرفهای فریبکارانه است و نشان می دهد آنها به دنبال مذاکره حقیقی و عادلانه نیستند بلکه تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند در حالیکه اگر ملت ایران می خواست تسلیم امریکاییها باشد اصولاً انقلاب نمی کرد.

امریکایی ها معتقدند جمهوری اسلامی بر ملت تکیه دارد و اگر با تحریم ها مردم را از نظام اسلامی جدا کنیم قدرت مقاومت از نظام گرفته می شود. بخش اول این حرف که نظام کاملاً متکی بر توده های عظیم ملت است حرف درستی است اما بخش دوم که فشارها و تحریم ها، ملت را به زانو درمی آورد و آنها را از نظام جدا می کند،‌کاملاً غلط و ناشی از بدفهمی است.

بدون تردید ملت ایران راه دوم را انتخاب کرده و می کند و به اذن الله تحریم ها را به مرحله ای برای رشد و شکوفایی بیشتر تبدیل خواهد کرد.

در این ماجرا متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

بنده فعلاً نصیحت می کنم که این کار شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.

استیضاح باید فایده ای داشته باشد اما چند ماه مانده به پایان کار دولت،‌استیضاح یک وزیر آن هم به خاطر مسئله ای که مربوط به وزیر نیست،‌چه علت و فایده ای دارد؟

وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شکل می گیرد واقعاً جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن باید کار دیگری کرد؟

مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهای خود را برای حل گره ها و مشکلات اقتصادی مردم و کشور متمرکز کنند زیرا همانطور که چند سال پیش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هایش را در مسائل اقتصادی متمرکز کرده است.

ان‌شاءالله این نصیحت خیرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گیرد و به آن پایبند باشند.

اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضدبصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام(ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.

آینده ملت بصیر ایران به لطف الهی کاملاً روشن است و افقی به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار این ملت و جوانان است.

شاخص

مذاكره (با آمریکا)براي اثبات حسن نيت است، شما از سر سوءنيت دهها كار انجام مي دهيد و بعد به زبان مي گوييد مذاكره! آيا ملت ايران مي تواند باور كند كه شما حسن نيت داريد؟

ما البته نياز آنها به مذاكره را درك مي كنيم چون سياست خاورميانه اي امريكاييها دچار شكست شده و آنها براي ترميم اين شكست نياز دارند برگ برنده اي رو كنند.

مذاكره هنگامي معنا پيدا مي كند كه دو طرف با حسن نيت، با شرايط برابر و بدون قصد فريب گفتگو كنند به همين علت «مذاكره براي مذاكره»، «مذاكره به صورت تاكتيكي» و پيشنهاد مذاكره براي فروختن ژست ابرقدرتي به دنيا، حركتي حيله گرانه است.

من ديپلمات نيستم، انقلابيم به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف مي زنم: پيشنهاد مذاكره وقتي معنا دارد كه طرف حسن نيت خود را نشان دهد. 

اسلحه را مقابل ملت ايران مي گيريد و مي گوييد يا مذاكره يا شليك مي كنيم! اما بدانيد فشار و مذاكره با هم سازگار نيست و ملت مرعوب اين چيزها نخواهد شد.

ا توجه به اين سوابق و با توجه به واقعيات، تأكيد مي كنيم مذاكره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ايران قبول نمي كند كه زير فشار و تهديد با تهديد كننده مذاكره كند.

هركسي بخواهد سلطه امريكا را مجدداً برقرار كند و براي جلب رضايت امريكايي ها از منافع ملي، پيشرفت كشور و استقلال ملي صرفنظر كند ملت گريبان او را مي گيرد و بنده هم اگر خلاف اين خواست عمومي حركت كنم مورد اعتراض مردم واقع مي شوم.

مسئولان، اين بداخلاقي ها را كه در برخي عرصه ها و صحنه ها ديده شد كنار بگذارند و همچون ملت يكدل و مصمم و همزبان باشند.

مسئولان بايد مصالح كشور را حفظ كنند.



وحدت اسلامی

امروز اصلي ترين سياست دنياي استكبار براي مقابله با بيداري اسلامي، ايجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در كشورهاي اسلامي است ، بنابراين وظيفه خطير نخبگان ديني، سياسي و دانشگاهي جهان اسلام تشريح طراحي دشمن براي امت اسلامي و تلاش جدي براي تحقق شعار اتحاد اسلامي است.

بعد از دهها سال فشار و سلطه غربيها بر دنياي اسلامي، اينك مسلمانان احساس مي كنند كه اسلام، زمينه ساز تحقق عزت، سربلندي و استقلال آنها است و همه آرزوهاي امت اسلامي، ‌مي تواند به بركت اسلام برآورده شوند.

نخبگان ا مت اسلامي بايد ضمن تشريح طراحي خطرناك دشمن براي ايجاد اختلاف، خود نيز از هرگونه اختلاف و يا تحريك احساسات سطحي و عاميانه پرهيز كنند، زيرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سياه مي كند.

هدف اصلي مستكبران جهاني و صهيونيستهاي بي فرهنگ غارت جهان و سيطره بر آن،‌ از طريق ايجاد اختلاف‌است، بنابراين وحدت مهمترين موضوع در دنياي اسلام و حتي در جهان است.

قبله نما


معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد، مگر بيش از سي انتخابات سه دهه اخير آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ايران آزادتر است؟ مراقب باشيد اين حرفها ي شما مردم را از انتخابات مأيوس نكند.

در كدام كشور درباره صلاحيتها، ملاحظات لازم اعمال نمي شود؟ چرا اينقدر بر اين مسئله تكيه و تلاش مي كنيد در ذهن مردم اين تصور بوجود بيايد كه شركت در انتخابات فايده ندارد؟
نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بايد واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسي باشند و بخواهند حقيقتاً قانون اساسي را اجرا كنند چرا كه رئيس جمهور در اين زمينه قسم مي خورد و طبعاً نمي تواند قسم دروغ بخورد.
اگر ملت عزيز و جوانان خوش روحيه و پر توان ايران، مسير خود را با پايداري ادامه دهند بدون شك و براساس سنت صادق الهي در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهاي «ملي، اسلامي و جهاني» آنان تحقق پيدا مي كند، مسير تاريخ عوض مي شود و زمينه هاي ظهور حضرت وليعصر (عج) فراهم خواهد شد

امام خامنه ای در دیدار میهمانان اجلاس اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی

هر جا مردم همدل و پشتيبان مسئولان خود باشند، بزرگتر از آمريكا هم نمي‌تواند هيچ غلطي بكند/ آفرین بر فلسطینی‌ها، حماس و جهاد

ايران، قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در رده هاي بسيار پايين علمي قرار داشت اما اكنون به بركت اسلام و انقلاب در رتبه هاي علمي بالاي دنيا قرار دارد و آمارهاي مراكز علمي و معتبر بين المللي، اين حركت شتابان علمي را تأييد مي كنند.

بايد اين تجربه موفق، در كشورهاي اسلامي، ادامه پيدا كند و دنياي اسلام به مرحله اي برسد كه در جايگاه مرجع علمي دنيا قرار گيرد.

آفرين بر فلسطيني ها، آفرين بر حماس و جهاد اسلامي و گردانهاي مبارز فلسطيني در غزه كه از خود اينگونه شجاعت نشان دادند. من به سهم خود از همه مبارزان فلسطيني بخاطر اين فداكاري و تلاش و صبر تشكر مي كنم.

متأسفانه در قضيه بحرين، شاهد سكوت دنياي اسلام هستيم كه ناشي از نگاه غلط به اين موضوع است.

جمهوري اسلامي ايران با ريخته شدن يك قطره خون از هر مسلماني، مخالف است، اما مقصران وضعيت كنوني در سوريه، كساني هستند كه آن را به جنگ داخلي و تخريب و برادركشي كشانده اند.

دشمنان از اسلامِ برده دلار، اسلامِ غرق در فساد و اشرافي گري و اسلامي كه در توده مردم امتداد ندارد، نگران نيستند ولي از اسلام عمل و اقدام، اسلام توده مردم، اسلام توكل بر خدا و اسلام حُسن ظن به وعده الهي به لرزه مي افتند.

هر جا مردم همدل و پشتيبان مسئولان خود باشند، بزرگتر از آمريكا هم نمي‌تواند هيچ غلطي بكند

مطالبات امام خامنه ای از دانشجویان

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21640/B/13910907_0721640.jpg


*** شما دانشجويان نقش خودتان را فراموش نكنيد. آگاهى سياسى كسب كنيد و نسبت به آنچه كه مى‏ گذرد، هوشيار باشيد و انگيزه و تپش جوانانه‏ى انقلابىِ متناسب با قشر شما، در خدمت هدفهاى نظام قرار گيرد.


*** به نظر من دانشجوى موفّق کسى است که خوب درس بخواند؛ خوب تهذیب اخلاق کند و خوب به ورزش بپردازد. من براى دانشجوى موفّق، سه شاخص دارم. ا این است: باید خوب درس بخواند، به اخلاق و تهذیب نفس بپردازد، ورزش هم بکند.

*** به نظر من، جوانان انقلابى دانشگاه - چون بحث دانشجو را داریم - سعى کنند خوب درس بخوانند؛ خوب فکر و معرفتشان را بالا ببرند. سعى کنند در محیط خودشان اثر بگذارند؛ فعال باشند، نه منفعل؛ روى محیط خودشان، اثر فکرى و روانى بگذارند. این شدنى است.

*** شما دانشجوها - چه دختر و چه پسر - و حتى دانش ‏آموزهاى مدارس، روى اين ريزترين پديده‏ هاى سياسى دنيا فكر كنيد و تحليل بدهيد. فرض كنيم تحليل هم بدهيد كه خلاف واقع باشد؛ باشد. خدا لعنت كند آن دستهايى كه تلاش كرده ‏اند و مى‏ كنند كه قشر جوان ما و دانشگاه ما را غير سياسى كنند.

*** جوانان دانشجو در محيط هاى دانشگاه، به درس و علم و روحيه ‏ى انقلابى و اسلامى، حداكثر اهميت را بدهند. جوانان ببينند كه امروز و آينده، چه‏ قدر به وجود آنها احتياج است؛ خودشان را براى آينده بسازند.


*** دانشجويان عزيز، اين جوانان، اين فرزندان و جگرگوشه‏ هاى ملت، اين بهترين و پاكترين عناصر جامعه‏ ى ما در دانشگاهها، بايد در خط اسلام و در جهت عظمت كشور و بلند كردن پرچم اسلام و بيدار كردن ملتهاى عالم و روح بخشيدن به اين دنياى مرده به وسيله ‏ى دستهاى استكبارى، درس بخوانند و كار و تلاش كنند، تا مطمئن بشوند كه فرداى ايران اسلامى، به مراتب از امروز بهتر خواهد بود. اين، هدف شماست.

*** كشورى كه جوان هايش اصلاً در باغ مسايل سياسى نيستند، مسايل و جريانهاى سياسى دنيا را نمى‏ فهمند و تحليل درست ندارند، مگر چنين كشورى مى ‏تواند بر دوش مردم حكومت و حركت و مبارزه و جهاد بكند؟! بله، حكومت ديكتاتورى باشد، مى ‏شود.


*** بارها در مجامع دانشجویی گفته ام که در این نظام مردمی، دانشجویان که طبقه پیشرو و پیشاهنگ و زبده و با نشاط پیکره اجتماع هستند، باید در سازندگی آینده و ترسیم حرکت عمومی جامعه، بیش از جاهای دیگر نقش و اثر داشته باشند.

*** امروز خودتان را بسازید – دانشگاهها را بسازید – محیط دانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید... در محیط دانشگاه، جوانان انقلابی و مسلمان باید مانند یک دست، یک تن، با یک فکر، فکر اسلام و انقلاب حرکت کنند... از هر چیزی که مخلّ به این یگانگی در راه خدا و در راه انقلاب باشد پرهیز کنید.

چرا باید بگوییم "امام خامنه ای؟

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20983/B/13910627_1320983.jpg

-ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید«امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».

•سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!».کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود.گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی"امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.

•یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!

•شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!

•امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.

•امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام!انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.

•وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی»-که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».

•اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به نظام اسلامی تحمیل کردند، کلمه‌ی «توسعه»بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر(ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.

•در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و«مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!

•پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.

•تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.

•شما هر لعنتی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».

•مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم!صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم!روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم!مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...

•بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.

•آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند.آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!

•اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون».هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.

هشدار به مسئولین

به مسئولان هشدار مي‌دهم كه اختلافات را به ميان مردم نكشانید

يكي از روشهاي موذيانه و موريانه وار دشمن در اين شرايط، ايجاد اختلاف از راههاي نفوذ است كه همه بايد مراقب باشند و اختلاف ها را به حداقل برسانند.


اختلاف نظر طبيعي است اما اين اختلاف نظر نبايد به اختلاف در عمل و گريبانگيري و مچ گيري در مقابل مردم، تبديل شود.

از امروز تا روز انتخابات، هركسي كه بخواهد اختلاف ها را به ميان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند،‌ قطعاً به كشور خيانت كرده است. “

جراغ راه

- اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یك مفهوم خلاصه كنیم، آن مفهوم كلیدی عبارت است از پیشرفت با تعریف اسلامی

-پیشرفت در منطق اسلام یعنی پیشرفت همه جانبه. هدف پیشرفت است، منتها رصد كردن مرحله به مرحله نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها هم لازم است كه وظیفه نخبگان است.

-حركت ملت ایران از اول انقلاب تا امروز سیر صعودی داشته است / ثبات سیاسی كشور از اول انقلاب تا امروز وجود داشته است. این مهمترین زیر بناست.

-ملت ایران از مشکلات اقتصادی عبور خواهند کرد/ از بحرانهای بزرگتر از این عبور کرده‌ایم.

-بالا رفتن قیمتها و اشتغال جزو دغدغه‌های اساسی امروز مردم در سراسر کشور است/ لکن مشکل اساسی که مسئولین نتوانند حل کنند، نداریم.

-مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد، البته علاج اصلی و بنیادین آن عبارت است از تولید ملی، همان چیزی که در ابتدای سال عرض کر‬‫دیم

-مسئولان اتحاد لازم و برنامه‌ریزی و مسئولیت‌پذیری داشته باشند‬، ‫تقصیرها را گردن هم نیندازند‬.برخی بی تدبیری‌ها هم مشکلات را افزایش می‌دهد

-دانند جمهوری اسلامی بر این مشکلات فائق خواهد آمد و آنها را باز هم در حسرت شکست ملت ایران خواهد گذاشت

-اروپاییها در ادامه‌روی از سیاستهای آمریکا دارند حماقت می‌کنند/ با جلب نفرت ملت ایران، دارند بی‌خردی می‌کنند

- علاج اصلی کشور، تقویت تولید ملی است

-مسیر ملت ایران، مسیر مهمی است که میتواند تاریخ جهان را متحول کند، همانگونه که اکنون تاریخ منطقه را متحول کرده است.

-در قانون اساسی نقش مجلس، دولت، رئیس جمهور و قوه قضائیه مشخص شده است، بنابراین همه مسئولان باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و با یکدیگر همدل، همراه و همزبان باشند. 

-این تحریمها در واقع جنگ با یک ملت است اما به توفیق الهی ، دشمنان در این جنگ هم مغلوب ملت ایران خواهند شد.



چراغ هدایت

دیدار نیروهای مسلح منطقه شمال کشور و خانواده های آنان
به فضل الهي ملت ايران با تكيه بر ثروت نيروي انساني جوان و مستعد خود و ايستادگي در مقابل فشارها، ازهمه گردنه هاي خطرناك عبور خواهد كرد و به قله سعادت خواهد رسيد.
فاصله علمي زياد با دنيا و وجود رقباي نسبتاً قوي در منطقه،‌ از واقعيت هايي هستند كه ضرورت استمرار حركت پرشتاب علمي تا رسيدن به نقطه متناسب با شأن و جايگاه ملت ايران را دو چندان مي كند.
در مسير پيشرفت علمي بايد درون زايي و درون جوششي علمي، اصل قرار گيرد و تقويت شود.
ملت ايران هيچگاه تسليم فشارها نشده و نخواهد شد و علت عصبانيت دشمن نيز، همين موضوع است.
ملت ايران با تكيه بر ثروت طبيعي و انساني مستعدي كه در اختيار دارد، از گردنه هاي دشوار و گذرگاههاي سخت عبور خواهد كرد و به توفيق الهي، به قله سعادت دنيا و آخرت،‌ و آرامش و آسايش خواهد رسيد.

سخنان كوبنده و عالمانه امام خامنه اي در اجلان سران

ديدار جمعی از استادان زبان و ادب فارسي و شاعران جوان

1- نظام سلطه به کمک ابزارهای رسانه ای خودهرسخن حقی رادروغ وهرمطالبه حقیقی رایاغی گری می خواند.

 
2- اعتراض ها در اروپانشان دهنده ی لبریزشدن صبروتحمل ملت هاست.

3- شوراى امنيت سازمان ملل داراى ساختار و سازوكارى غيرمنطقى، ناعادلانه و كاملاً غير دموكراتيك است؛ اين يك ديكتاتورىِ آشكار و يك وضعيت كهنه و منسوخ و تاريخ مصرف گذشته است.

4-  جمهورى اسلامى ايران استفاده از سلاح هسته‌اى و شيميائى و نظائر آن را گناهى بزرگ و نابخشودنى ميداند. ما شعار «خاورميانه‌ى عارى از سلاح هسته‌اى» را مطرح كرده‌ايم و به آن پايبنديم.
 
5- من تأکید می کنم که جمهوری اسلامی هرگز درپی تسلیحات هسته ای نیست و هرگز از حق ملت خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای چشم پوشی نمی کند. شعار ما «انرژى هسته‌اى براى همه، و سلاح هسته‌اى براى هيچكس» است.
6- اتاق فرمان

رهبر هم همه را بار دیگر به روزهای نخستین انقلاب اسلامی برد و یاد سخنرانی های آتشین امام راحل انداخت که بلوک شرق و غرب را در هم می شکست و زبان مستضعفان عالم بود. دیروز هم یدیعوت آحارانوت صهیونیستی نوشت: سخنرانی رهبر ایران 'آتشین' بود.
جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.
 
7- اين وضعيت معيوب و پر زيان، غيرقابل ادامه است. همه از اين هندسه‌ى غلط بين‌المللى خسته شده‌اند. بايد اين وضعيت نامعقول را علاج كرد.
 
8- تحریم هایی که یاوه گویان فلج کننده خوانده اند گام های ما را محکم تر و عزم ما را راسخ تر کرده است.
 
9- طنز تلخ روزگارما ، دولت آمریکاست که دارای بیشترین و مرگبارترین سلاح های کشتار جمعی است اما امروز می خواهد پرچم مخالفت با سلاح های هسته ای را داشته باشد.
 
10- آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی رابه سلاح هسته ای مجهز کرده اند تا به کشورهای مظلوم منطقه مسلط کنند.
 
11- فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال آن خطر عمده ای برصلح وامنیت جهانی است.
 
12- پند خیرخواهانه ای به حامیان رژیم صهیونیستی می دهم، که بیایید به پیشنهاد جمهوری اسلامی در خصوص برگزاری همه پرسی بیاندیشید و شجاعانه خود را از گره ناگشودنی کنونی نجات دهید.
 
13- علاج مشکلات کنونی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با همکاری اقتصادی و رسانه ای کاملا امکان پذیر است.
 
14- خطاب به سران جنبش عدم تعهد: به هدف ها وفادار بمانیم و از اخم دولت های زورگو نترسیم.
 
15- ما اعضای جنبش عدم تعهد می توانیم برای نجات از نا امنی، جنگ وسلطه گری نقشی ماندگار بیافرینیم.

توصيه‌های مهم امام خامنه ای به قوه مجریه

«استفاده از ظرفیت‌های همه‌ی بخش‌های دولتی و غیر دولتی، مبارزه با مفاسد، اهتمام جدی به حل مشكلات معیشتی مردم، حمایت از تولید ملی و مبارزه با اسراف از لوازم اقتصاد مقاومتی است.»

قدرت‌های مستكبر همه‌ی توان خود را برای وادار كردن ایران به عقب‌نشینی به كار گرفته‌اند و دولت نیز باید با استفاده از همه‌ی توان و ظرفیت‌های كشور و ادامه‌ی روند پیشرفت‌ها این توهم باطل دشمنان را به هم بزند.»

« حتی مراكز رصد جهانی نیز به روند پیشرفت‌های ایران اذعان دارند اما برخی در این زمینه دچار توهم ناشی از ارزیابی غلط هستند.»

اگر قبل از تصمیم دشمنان بتوانیم سناریوی آن‌ها را بخوانیم، در اتخاد تدابیر موفق‌تر خواهیم بود.»

بايد با چشمانی تيزبين، ريزبين و دوربين مراقب فساد اقتصاد بود و با آن مبارزه كرد كه در اين زمينه همكاری متقابل دولت و دستگاه قضايی ضروری است.

مسئله استفاده از توليد ملی را نيز بطور جدی در دستور كار دستگاهها قرار دهيد و مصرف اجناس و كالاهای خارجی را در دستگاهها ممنوع اعلام كنيد.

مراقبت كامل كنيد كه فرهنگ مهاجم، فرهنگ عمومی را در معرض تأثيرگذاری و آسيب قرار ندهد.

رای خدا كار كنيد و لحظه ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهيد اگر هم كسی نبيند خداوند می بيند و همه اين فعاليتها را پاداش مضاعف می دهد.

توصیه های امام خامنه ای به فرماندهان جنگ نرم

نخبگان کشور از جمله دانشگاهیان می توانند با عمل به وظایف بسیار مهم خود در این برهه بسیار حساس تاریخی، به ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان،‌ کمک تعیین کننده ای کنند.

جهت گیری تغییرات آتی جهان برخلاف دورانهای یاد شده، در جهت تبادل قدرت و توانایی های عمومی بخشی از ملتهای جهان با بخشهای دیگر است.

احساس هویت و بیداری متکی بر اسلام در میان ملتهای مختلف اسلامی، نشانه بی سابقه ای است که از عمق تحول در ساخت و هندسه آتی جهان، خبر می دهد.

خیز ناموفق امریکا برای تسلط بر این منطقه مهم و حساس که در قضیه عراق و افغانستان آشکار شد از دیگر نشانه های تغییرات عمیقی است که جهان با آن روبروست.
وضاع کنونی اروپا که سرانجام آن را به زمین خواهد زد، ناشی از خطاهای تاکتیکی یا راهبردی نیست بلکه ناشی از خطای بنیانی در جهان بینی است.
جمهوری اسلامی بر خلاف غرب عقیم، در ابعاد مختلف سیاسی، حکومتی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای جامعه بشری حرفهای نوین و موج آفرینی دارد.
ایران، مردمش، نخبگانش و مسئولانش در مقابل تهدید،‌جنگ آفرینی، ترور، کشتار و اختلاف افکنی غرب، ایستادگی می کنند و این واقعیت نیز، به این کشور بزرگ ویژگی خاصی بخشیده است.
توفیق و نقش آفرینی ملت ایران در این برهه بسیار مهم و تاریخی، در درجه اول بعهده دانشمندان کشور است و یقیناً دانشگاهها یکی از عناصر رتبه اول برای تأثیرگذاری در این تحولات هستند.
در کنار این پیشرفتها، نقاط منفی نیز در زمینه مدیریت های علمی و برنامه ریزی ها وجود دارند که تنها راه برطرف کردن آنها، تمرکز ذخیره علمی و کارشناسی دانشگاهها برای حل این مشکلات است.
گسترش فرهنگ تلاش و مجاهدت برای جبهه حق،‌در واقع همان فرماندهی جنگ نرم است که به عهده اساتید دانشگاهها قرار دارد.
مهمترین وظیفه نظام ملی نوآوری، رصد و هدایت جریان علمی و نوآوری در کشور است.

حضرت امام خامنه ای(روحی فداه) در ديدار با دانشجویان

نگاه اقتصادی در کشور باید عدالت محور باشد و این موضوع منافاتی با سیاستهای اصل 44 ندارد.
اگر سیاستهای اصل 44، در همان چارچوبی که تبیین شد، اجرا شود، قطعاً مکمل اقتصاد عدالت محور خواهد بود.
منظور از اقتصاد مقاومتی، اقدامات تدافعی و حصارکشی به دور خود نیست بلکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که برای یک ملت، حتی در شرایط فشار و تحریم، زمینه رشد و شکوفایی را فراهم می کند.
من به هیچ وجه اعتقادی به انتقاد نکردن ندارم بلکه همواره اصرار دارم، جریان دانشجویی موضع انتقادی خود را حفظ کند.
هیچ نظر کارشناسی که مخالف با نظر رهبری باشد به معنای مخالفت با ولایت نیست.
دانشگاه می تواند با تکیه بر نشاط و اعتماد به نفس تشدید شده پس از انقلاب به همه توقعات پاسخ دهد.
آرمانگرایی در علم یعنی به دنبال قله های علمی رفتن که این هدف، خوب درس خواندن را ضروری می سازد.
امروز درس خواندن،‌علم آموزی، پژوهش و جدیت در کار اصلی دانشجویی، یک جهاد است.
دانشگاه محیط دین و اخلاق و پاکیزگی و معنویت است و توقع این است که دانشگاهها به گونه ای باشد که هرکس به آن وارد می شود تقیدات دینی و اخلاقی اش بیشتر شود.
از شما خواهش می کنم همانطور که به نماز و روزه اهتمام دارید به پرهیز از غیبت و تهمت و بیان مطالبی که به آن علم ندارید جداً اهتمام کنید.
از سر اعتقاد شما را افسران جنگ نرم می دانم به همین علت تأکید می کنم که به دقت هدف اصلی دشمن از جنگ نرم یعنی ایجاد تغییر در محاسبات مردم و مسئولان را مد نظر داشته باشید.
واقعیات کشور، امید را در دلها افزایش می دهد هرچه می توانید این شعاع درخشان امید را در دل خودتان و در دل مردم زنده نگه دارید و گسترش دهید.