خاطرات اسارت

خاطرات جنگ؛ اسارت و آزادی

خاطرات اسارت

خاطرات جنگ؛ اسارت و آزادی

اسایشگاه اطفال بخش سوم

عراقی ها هنگام زمستان به هر آسایشگاه یک چراغ نفتی برای گرم شدن می دادند ولی نفت به اندازة کافی وجود نداشت. نفتی که برای یک هفته می دادند فقط دو یا سه ساعت قابل استفاده بود و مابقی اوقات باید سرما را تحمل می کردیم. ولی وجود این چراغهای علاء الدین بهانه ای بود برای سرپوش گذاشتن به روشهایی که ما برای گرما از آن استفاده می کردیم و از نظر عراقی ها بشدت ممنوع بود.

پریزهای برق را قطع کرده بودند و جای آنها را با سیمان پوشانده بودند ولی ما با استفاده از تکه های سیم خاردار سوراخهایی خیلی کوچک که به سیمهای برق منتهی می شد را ایجاد کرده بودیم و با استفاده از سیم های برقی که از سقف کریدور اردوگاه تهیه کرده بودیم یک نوع المنت قوی درست می کردیم و آنرا درون سطل آب قرار می دادیم و آب داغ و چای تهیه می کردیم. اگر عراقی ها هنگام تفتیش آسایشگاه «المنت» پیدا می کردند صاحب المنت و ارشد آسایشگاه به 10 روز حبس در سلول انفرادی محکوم می شدند که سلول انفرادی نیز مستلزم سه نوبت کتک کاری روزانه و نصف شدن جیره غذائی و گاهی حتی یک لیوان آب و یک عدد سمون (نان عراقی) می شد.

  تمام آسایشگاه ها شبانه روز روشن بودند، تعداد زیادی لامپ مهتابی در سقف ها وجود داشت و به محض سوختن یکی از آنها سریع تعویض می شد. عراقی ها از طریق پنجره های آسایشگاه ها همیشه درون آسایشگاه ها را زیر نظر داشتند و فقط دو نقطه ابتدا و انتهای آسایشگاه ها از دید عراقی ها در امان بود و ما مجبور بودیم عملیات استفاده از المنت را در گوشة آخر آسایشگاه انجام دهیم و صبح زود نیز قبل از آمار و به محض باز شدن درها ارشد آسایشگاه المنت را در جیب بلوز قرار می داد و روی طناب می انداخت. عراقی ها وجود آب گرم را در حمام و گاهی مواقع در آسایشگاه حس می کردند ولی نمی توانستند این موضوع را اثبات کنند و همیشه بدنبال یافتن مدرکی در این زمینه بودند. همانطور که قبلا" گفتم در آسایشگاه دستشوئی وجود نداشت و این امر خیلی از اسراء بویژه افراد بیمار و سالمند را آزار می داد. بناچار با اخذ مجوز از عراقی ها در گوشه ای از آسایشگاه با استفاده از چند تکه تخته و یک پتوی سبزرنگ اتاقکی درست کردیم و یک سطل هم در آن قرار دادیم تا برای دستشویی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع دستشویی در تمام اردوگاههای رمادیه و تکریت وجود داشتند و هر روز 2 نفر مسئول تخلیه و تمیز کردن سطلها می شدند و اوقات هواخوری نیز آنها را در معرض نور خورشید قرار می دادند تا ضدعفونی شود. سطلها شبیه سطلهایی بود که برای آب استفاده می کردیم و فرصت مناسبی بود تا در پوشش سطل دستشویی آب گرم را به حمام انتقال داده و برای شستشو و غسل استفاده نمائیم. عراقی ها به این موضوع پی برده بودند و می خواستند مچ ما را بگیرند. یک روز صبح که من و دوستم بنام صدرا... مسئول تخلیه سطل دستشویی بودیم، بعد از اتمام آمار دو طرف سطل را گرفته و از آسایشگاه خارج شدیم. یکی از سربازان عراقی بنام کریم جلو ورودی سرویس بهداشتی روی صندلی نشسته بود و به ما نگاه می کرد. وقتی خواستیم از او رد شویم پرسید:

نظرات 7 + ارسال نظر
فرید جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 ب.ظ

سلام بر تو ای هموطن
ایا از پس مخارج زندگی خود بر نمیایید؟؟
ایا دنبال یک راه حل برای غلبه بر مشکلات مالی خود هستید؟
ما برای این مساله مشترک همه یک راه حل داریم.
درباره کمپانی پارمیس که بصورت قانونی در ایران ثبت شده چیزی شنیدی؟
میخواهی ماهی 5تا8 درصد سود بگیری؟
میخوای سرمایه هات توسط بانک تضمین بشن؟
میخواهی از درامد بازاریابی ماهانه10ها ملیونی استفاده کنی؟
و خیلی چیزای دیگه
از سایت ما دیدن کنید

مهدی جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:19 ب.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

سفیر ادز جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:29 ب.ظ

با سلام خدمت شما دوست عزیز
کسب در آمد از وبلاگ و وبسایتتان
چنانچه دارای سایت یا وبلاگ پربازدیدی هستید می توانید با عضویت در سیستم کلیکی سفیر ادز اقدام به نمایش تبلیغات نمایید و به ازای هر کلیک بازدیدکنندگان برروی تبلیغات تا سقف 800 ریال بعنوان پورسانت دریافت نمایید در ضمن جایژه ویزه ثبت نام مبلغ 100000 ریال بن خرید فیلم از سایت سفیر شاپ می باشد که شما می توانید به میزان 100000 ریال از فروشگاه سفیر شاپ هر فیلمی و سریالی که درخواست داشتید انتخاب نموده تا در اولین واریزی پورسانتی که شما دارید برای شما ارسال شود
پرداخت کلیه وجوه و پورسانتها در سیستم تبلیغاتی سفیر شاپ توسط شرکت نگاه پارسیان تضمین شده می باشد در ضمن سیستم ما بر خلاف دیگر سیستم ها که پورسانت بالای در نظر گرفته اند و در موقع واریزی ها اقدام به کلاه برداری می کنند از پورسانت واقعی و واریزی های به موقع و دور از تقلب می باشد
در نتیجه شما می توانید به آسانی و بدون هیچ سرمایه وکاری پولدار شوید
مزیت سیستم تبلیغاتی ما جایزه ویژه آن و بنر های زیبا و با کلیک خور بالا می باشد بهتر است یک بار امتحان کنید
سفیر ادز
http://www.safirads.com

برای ثبت نام از این آدرس وارد شوید
http://www.safirads.com/page-customer_signup.html

سفیر شاپ
از اینجا می توانید سفارش محصول دهید
http://www.safirshop.com/

سایت بزرگ عکس کره ای
اینهم آدرس یکی از تبلیغ کننده های ما
www.koree.ir

مهیار جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:37 ب.ظ

کتاب های الکترونیکی مرتبط با کامپیوتر
شامل مقالات وکتاب های درمورد کامپیوتر اینترنت طراحی سایت ومرتبط با ان
1DVD + هزینه پست پیشتاز = 3000 تومان
http://tafrihi.com/shop/ebook/2000ebook.htm

-------------------
فروش بیش از 5000 کتاب الکترونیکی به صورت فارسی ( 5164 کتاب )
2DVD+ هزینه پست پیشتاز = 3500 تومان
http://tafrihi.com/shop/ebook/5000ebook.htm

----------------

فروش سئوالات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
رشته های کامپیوتر-نرم ام افزار
مهندسی فناوری اطلاعات
قیمت هر دفترچه 500تومان است که به صورت PDFمی باشد که بعد از واریز پول به ایمیلتان فرستاده می شود
http://tafrihi.com/shop/arshad/
----------------
برای کسب اطلاعات بیشتر با
ایمیل iroonikids{@}yahoo.com تماس بگیرید

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:56 ب.ظ http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:28 ب.ظ http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:59 ب.ظ http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد